יום רביעי, 25 בינואר 2017

מעבר למוצקים, מתי מתחילים, איך ממשיכים והאם התינוק שלי מוכן- דינה לוי, דיאטנית קלינית תינוקות וילדים

כהורים לתינוקות קטנים, עולות אצלנו הרבה שאלות לגבי התזונה שלהם: האיכות, הכמות, מתי ואיך להאכיל..
אנחנו יודעים שזה חיוני "שיאכלו טוב", אך לא תמיד יש לנו מענה לשאלות חשובות. 
הנה התשובות לכמה שאלות נפוצות... 

האם חייבים להתחיל טעימות בגיל 4 חודשים בדיוק? 
לא. מה שקובע את התחלת הטעימות הוא לא רק הגיל הכרונולוגי אלא יותר ההתפתחות האישית של כל תינוק. ישנם מספר סימנים מקדימים אשר יכולים לעזור לכם בהחלטה האם תינוקכם מוכן להתחלת טעימות: תינוק שמגלה סימני עניין באוכל של הוריו, מכניס צעצועים לפה, פותח את הפה לכפית, יושב עם תמיכה בזווית האכלה, מחזיק את הראש. בכל מקרה, אין להתחיל את הטעימות לפני גיל 4 חודשים. כמו כן חשוב להתחיל בכמויות מזעריות לצורך הכרות עם מרקמים חדשים וזיהוי אלרגיות בשלב ההתחלתי.

לתינוק שלי עדיין לא צמחו שיניים. האם הוא מוכן למעבר למוצקים? 
כשאומרים מזון מוצק בהקשר של תינוקות לא בהכרח מתכוונים ללחם או בשר בצורתם השלמה. גם מחית פרי היא מזון מוצק לעומת חלב אם או תמ"ל. תינוקות יודעים גם ללעוס עם החניכיים ולרכך את המזון בפה. אין זה אומר שנתחיל טעימות ומזון מוצק ישר במרקמם הטבעי, המרקם של מזון התחלתי כמובן צריך להיות מותאם כלומר המזון צריך להיות טחון לחלוטין ובמרקם חלק. אין צורך לחכות לבקיעת שיניים כדי להתחיל בטעימות.

התינוק שלי מסרב לעבור למוצקים והוא כבר בן 8 חודשים. מה לעשות? 
הזמן המיטבי להתחלת הטעימות הוא בין הגילאים 4-6 חודשים. מומלץ לא לדחות אחרי 8 חודשים היות וקיים חלון הזדמנויות מבחינת התפתחות מוטורית ונוירולוגית שבו התינוק צריך להתחיל להכיר מרקמים חדשים, טעמים חדשים ולהתקדם למזון מוצק יותר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה