יום רביעי, 21 בספטמבר 2016

בלוגבריא לתינוק, הבלוג של אתי נחשון, נטורופטית (PH.D).

הורים רבים יידעו לענות שסידן מרכיב את העצמות, ברזל את כדוריות הדם וחלבון את התאים. התינוק שלנו גדל ומתפתח ותלוי לחלוטין בכמות, איכות ומגוון המזונות שאנחנו נדאג לספק לו בתקופת החיים הראשונה.

לגוף התינוק יש צרכים מסוימים, כמו חומצות אמינו מסוימות וחומצות שומן, שאותם אינו יכול לייצר בעצמו והוא חייב לקבלם דרך המזון. אספקה סדירה ומלאה של נוטראנטים אלה כמו גם מגוון נכון של ויטמינים ומינרלים, תבטיח תינוק בריא ומפותח גופנית ומנטלית.

כנטורופטית וכאמא לחמישה ילדים, אני מקפידה מאוד על סוג ואיכות המזון הנצרך על ידי תינוקות וילדים. ומציעה להקפיד על תזונה ביתית, עשירה במרכיבים חיוניים ובמקביל ממליצה להימנע לחלוטין מצריכת סוכר לבן, קמח לבן ובכלל להפחית את כמות המזון המתוק הנצרך כולל פירות , דבש, ומוצרים מתוקים אחרים הנחשבים לבריאים.

לבני אדם בכלל ולתינוקות בפרט יש משיכה למזונות מתוקים ומהר מאוד הם יעדיפו טעם זה על פני האחרים. כדי להימנע מכך, עדיף לחשוף אותם  לכל ארבעת הטעמים, מר, חמוץ, מלוח והכי פחות מתוק. על ידי חשיפה למגוון הטעמים הילד יהיה סקרן, פתוח ולא ייצמד כפי שקורה רבות למספר מצומצם של מזונות שאותם הוא יסכים לאכול, בסופו של דבר.

כדי להקל על המשימה, אציג בבלוג שלי מתכונים למזון בריא וטיפים לאיכות החיים של תינוקות ושלכם ההורים.

על מה אכתוב?  עוויתות בטן, תולעים אצל תינוקות וילדים, הכנת הגוף לחורף, בעיות עור-פריחות אטופיק ואקזמה, הנקה, חיסונים, אנטיביוטיקה, פרוביוטיקה, ויטמינים ומינרלים, ומזון למוח (יש דבר כזה ?).

בקיצור, אפרוש את תפיסת עולמי וניסיוני המקצועי והאישי כאמא ונטורופטית מזה 30 שנים. המסרים הכתובים אינם מהווים תחליף לעצת רופא כמובן, אך אני זמינה לכל שאלה בנושא תזונה, רפואה משלימה וגידול בריא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה