יום שבת, 12 באוגוסט 2017

האכלה נכונה מבקבוק- כל מה שחשוב לדעת, מאת דינה לוי- דיאטנית קלינית ילדים

זווית האכלה: 
הזווית הנכונה היא זווית שתיתן לתינוק שליטה טובה על הזרימה לפה. חשוב שהראש יהיה מורם כמעט במקביל לגוף שלנו. הזווית שבה התינוק יונק, פחות מתאימה להאכלה בבקבוק. היות והתמ"ל/חלב אם בבקבוק נוזל יותר מהר מאשר החלב אם בהנקה והתינוק צריך שתהיה לו יכולת לשלוט על הכמות שהוא בולע.

מה הם הסימנים שהגיע הזמן להגדיל את גודל החור בפטמה?
1.      תינוק שמתעייף מאוד תוך כדי האכלה, עוצר המון פעמים לנוח.
2.      רעשי יניקה חזקים שמעידים על מאמץ רב של התינוק בניסיון לשאוב את תכולת הבקבוק. נכון בעיקר כשמוסיפים דייסה לבקבוק.

מתי כדאי להקטין את גודל החור בפטמה? 
1.      כשרואים שקצב האכילה מהיר מדי, התינוק בולע כמויות גדולות של נוזל ובולע הרבה אוויר. עוצר לנוח בהאכלה פעמים רבות, מסובב את הראש מהבקבוק.
2.      אם אתן מניקות במקביל להאכלה בבקבוק. מומלץ להקטין את גודל הפטמה כדי שידמה כמה שאפשר את ההנקה ואת קצב האכילה.


לעיתים תינוקות רוצים הפסקה במהלך האכלה וזה לגמרי תקין. במצב כזה מומלץ להניח את פטמת הבקבוק בין האף לפה כדי שהתינוק ירגיש את נוכחות הבקבוק ויוכל לקרב את פיו לפטמה ברגע שירצה  לחזור לאכול. כשאנחנו מרחיקים את הבקבוק ללא מגע, התינוק עלול לחשוב שהבקבוק נלקח ממנו ואז ימנע מלבצע הפסקות למרות שיש לו צורך בהן מהפחד שהבקבוק ילקח.

חשוב לזכור עוד כמה דברים 
הכנה: לפי הוראות היצרן. קודם שמים את המים ומוסיפים את התמ"ל לפי הוראת היצרן. לא לשכוח להרתיח את המים ולקרר אותם לפני השימוש עד גיל שנה לפחות.

מחוץ לבית: מומלץ למלא את הבקבוק במים מורתחים ומקוררים ולהביא את מנת התמ"ל בנפרד. לא להכין מראש כדי שלא יתקלקל ויתחמם בדרך. שימו לב שתמ"ל שהעברתן למחלק מנות- פג תוקף לאחר 24 שעות.

ניקיון: לדאוג לשטוף היטב את הבקבוקים והפטמות ולאחר מכן להעביר אותם סטריליזציה. חשוב לבדוק את שלמות הבקבוקים והפטמות ובמידה ונשרטו או נקרעו יש להחליפם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה